Overslaan naar content

Projectleider regulier onderhoud wegen (36 uur)

  • € 3.359 - € 4.811 per maand
  • Team Realisatie

Functieomschrijving

Wat ga je doen?

Als projectleider regulier onderhoud met vakspecialisme asfalt- en betonwegen ben je verantwoordelijk voor het operationele beheer en onderhoud van deze technische fysieke voorzieningen in de openbare ruimte. Jij draagt als projectleider regulier onderhoud zorg voor de realisatie en uitvoering van onderhoudsprogramma’s en vervanging van kapitaalgoederen. Daarnaast verzorg je de behandeling en afwikkeling van meldingen van openbare ruimte. Jij bent dan ook aanspreekpunt, vraagbaak en sparringpartner voor allerlei zaken binnen deze assetgroep. Zowel intern als extern zoek jij actief de interactie en los je aandachts- en/of knelpunten op zodat de openbare ruimte kwalitatief op peil blijft. Bij de uitvoering van operationele zaken heb jij veelvuldig contact met diverse aannemers en andere uitvoerende partijen zoals Gildebor. Jij verzorgt de opdrachtverstrekking tot en met nazorg en bijbehorende administratie.

 

Als projectleider regulier onderhoud werk je nauw samen met de asset expert die verantwoordelijk is voor de programmering van de opgaven in de openbare ruimte voor wegen en infrastructurele werken. Jij adviseert vanuit operationeel oogpunt over de uitvoerbaarheid en voert de maatregeltoets uit. Dit doe jij op basis van vaktechnische en geografische kennis en ervaring. Ook heb je geregeld contact en werk je nauw samen met de stadsdeelbeheerders. Dan gaat het om afstemming over vakinhoudelijke zaken vanuit de wijk en de behandeling van meldingen openbare ruimte. Ook jij luistert en haalt signalen op die spelen in de openbare ruimte.

 

In (stedelijke) projecten lever je vaktechnische beheerinbreng. Je vindt het leuk om te sparren met andere professionals binnen (stedelijke) projecten en hen op basis van inhoud te ondersteunen en verder te helpen. Jij staat open voor ontwikkelingen en innovaties op hun aandachtsgebied en gaat toekomstige ontwikkelingen niet uit de weg. Met je inbreng zorg jij ervoor dat het uiteindelijk opgeleverde werk op peil kan blijven en technisch onderhouden kan worden. Daar waar nodig, word je gevraagd voor oplevering en overdracht van het werk.

 

Wie ben je en wat vragen wij van jou? 

Als projectleider regulier onderhoud: 

  • heb je aantoonbare civieltechnische achtergrond en ervaring voor wat betreft wegen en infrastructurele werken;

  • ken je zowel (vak)technische als beheersmatige kant hiervan;

  • beschik je over een flinke dosis vak- en materiaalkennis;

  • ben je initiërend om de geplande projecten tijdig voor te (laten) bereiden en regisseer je de benodigde acties;

  • voel jij je net zo goed thuis in het stadhuis, als ook op de bouwplaats om het werk uit te leggen en gedaan te krijgen;

  • ben je in staat om op enthousiaste wijze zowel professionele als minder deskundige belanghebbenden de vakkundige inhoud uit te leggen;

  • is het een pré als je affiniteit hebt met RAW-systematiek en CROW KOR23 opzet.

 

Daarnaast ben je:

  • een actie- en resultaatgerichte persoonlijkheid en een open samenwerkingspartner;

  • een vraagbaak voor collega’s en bewoners en handel je pro-actief;

  • in staat om verbindend te opereren, ook met verschillende, soms tegenstrijdige belangen en partijen;

  • door jouw inzet en leiderschap ervoor te zorgen dat de projecten soepel en efficiënt worden uitgevoerd wat bijdraagt aan de verbetering van de leefomgeving;

  • communicatief vaardig, in zowel woord als geschrift.

 

Ofwel, deze een veelzijdige baan is voor een enthousiaste en gedreven collega in een gezellig team waar veel ruimte is voor persoonlijke groei, initiatief en innovatie. Net als wij, willen we dat ook jij met plezier naar je werk gaat. Zo werken we optimaal samen aan een mooie stad voor de inwoners en de gebruikers van de openbare ruimte. Wij willen Hengelo allemaal nog mooier maken!

 

Arbeidsvoorwaarden

De functie is gewaardeerd in schaal 9 (min. € 3.359,- en max. € 4.811,-) bij een fulltime aanstelling van 36 uur. Inschaling vindt plaats op basis van jouw kennis en ervaring. En er is een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% waarmee je de arbeidsvoorwaarden aanpast aan jouw eigen omstandigheden. En natuurlijk een fantastische werklocatie midden in het centrum van Hengelo met een grote, mooie projectenportefeuille. Werken voor het team Realisatie betekent ook:

✅ Bijna letterlijk werken in de achtertuin van onze inwoners en bedrijven;
✅ Werken in een complexe stedelijke omgeving met veel stakeholders en belangen, waarin je uitgedaagd wordt om te bouwen op je ervaring en nieuwe dingen uit te proberen;
✅ Elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
✅ Mogelijkheden om deels hybride of thuis te werken met flexibele werktijden;
✅ Elke dag kunnen fietsen door je eigen projectgebied en het project dagelijks zien vorderen.

 

Hoe werkt solliciteren bij gemeente Hengelo? 

 Solliciteren – jij wilt bij ons aan de slag, leuk! Vul dan het online sollicitatieformulier in. Dit kan uiterlijk tot en met 16 maart 2025;

Kennismaken – Wij nemen vanaf 17 maart contact met jou op om jou van terugkoppeling te voorzien. De eerste gesprekken staan gepland in de week van 17 maart 2025 en/of in de week van 24 maart 2025;

Match – Na een arbeidsvoorwaardengesprek ontvang je een aanbod. Ook wordt er een VOG gevraagd;  Jij hebt de baan!

 

Enthousiast geworden?

Meer informatie over de vacature kun je krijgen bij Hugo Wiggers, teammanager Realisatie (062704 3431), Maarten Hövels projectleider/directievoerder (0625588397) en/of Niels Visscher, Asset expert wegen (0643549771). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Kaj Blokhuis (0643465556) en/of Annefleur Loman (0638911839).

We zijn in ieder geval benieuwd naar jouw CV en motivatie! Laat ons weten waarom jij graag bij ons wilt werken en waarom jij de juiste persoon bent voor deze functie. Tot gauw!

 

Hier ga je aan de slag!

Gemeente Hengelo is een stad met ambities die nooit klaar is. En dat is mooi, want dat betekent dat er altijd beweging is. Voor mensen die kansen zien, voor mensen die de handen uit de mouwen willen steken, is er veel te doen in Gemeente Hengelo. De stad Hengelo is een echte maakstad met een rijke historie van ondernemerschap. Op ons kun je bouwen, mét ons kun je verder bouwen. Want we zijn ambitieus. We willen er samen nóg meer van maken.

 

Voor de medewerker willen wij een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle medewerkers zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze gemeente. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Hengelo. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

 

De sfeer binnen de organisatie is warm en informeel. Medewerkers zijn enorm betrokken bij hun werk. Met elkaar werken zij aan de uitdagende en complexe opgaven waar onze gemeente voor staat. Het tonen van initiatief wordt gewaardeerd en gestimuleerd. De lijnen binnen de organisatie en met het bestuur en de samenleving zijn kort.

 

Jij gaat werken binnen de afdeling Openbare Ruimte & Omgeving. De afdeling bestaat uit drie teams: team Realisatie, team Duurzaamheid & Circulariteit en team Beleid & Beheer Openbare Ruimte. Team Realisatie, waar jij komt te werken, is een enthousiaste groep van circa 25 gedreven collega’s die een drive en hun hart hebben liggen bij de openbare ruimte van Hengelo en alle mooie opgaven en uitdagingen die daar spelen. Sommigen met een berg aan ervaring en anderen juist met een frisse blik op de Hengelose openbare ruimte. Eén ding hebben zij gemeenschappelijk: zij willen Hengelo allemaal nog mooier maken! 

of