Overslaan naar content

Verwerver Grond (32-36 uur)

  • € 3.602 - € 5.313 per maand
  • Team Projecten, Vastgoed & Bedrijf

Functieomschrijving

Wil jij een sleutelrol spelen in de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente? Heb je een scherp oog voor grond- en vastgoedtransacties en weet je deze strategisch in te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Wat ga je doen?

Als Verwerver Grond ben je verantwoordelijk voor het verwerven en beheren van grond ten behoeve van de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente. Je werkt samen met diverse interne en externe partijen en speelt een cruciale rol in projecten die de stad vormgeven.

 

Je bent onze deskundige op het gebied van de aankoop en verkoop van gronden. Dit doe je met oog voor zowel financiële als maatschappelijke en bestuurlijke belangen. Jouw taken omvatten onder andere:

 

  • Het uitvoeren en begeleiden van grondtransacties zoals aankoop, verkoop en kavelruil. Bij het aankopen of verkopen van grond onderhandel jij met particulieren, bedrijven of andere overheden over de aankoop of verkoop van grond.

  • Het opstellen en uitvoeren van verwervings- en uitgiftestrategieën zoals: recht van erfpacht, recht van opstal en verhuur van gronden.

  • Het juridisch en financieel begeleiden van transacties, inclusief notariële afwikkeling. Je regelt dat alles juridisch goed wordt vastgelegd, zoals koopovereenkomsten en erfpachtcontracten.

  • Het adviseren van projectleiders en bestuur over gronduitgiftevraagstukken. Bij de waarde bepaling onderzoek jij wat een stuk grond waard is en laat eventueel taxaties uitvoeren.

  • Deelname aan projectteams waarin je de financieel-economische belangen bewaakt. Je werkt samen met collega’s van bijvoorbeeld projecten, vastgoed, planeconomen, ruimtelijke ordening en juridische zaken.

  • Het beheer en verhuur van het gemeentelijke gronden en pachtgronden.

  • Het volgen en analyseren van marktontwikkelingen op het gebied van grondzaken.

  • Het adviseren en begeleiden van onteigeningsprocedures. Je zorgt dat alles volgens de wet- en regelgeving verloopt, bijvoorbeeld op het gebied van bestemmingsplannen.

 

Wie ben jij?

Om succesvol te zijn in deze rol, beschik je over:

 

  • HBO werk- en denkniveau en een relevante afgeronde opleiding, bijvoorbeeld in vastgoed, rechten of planologie;

  • Ervaring in grond- en vastgoedverwerving binnen een gemeentelijke of vergelijkbare overheidsomgeving;

  • Kennis van vastgoedrecht, contractvorming en onteigeningsprocedures;

  • Sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden: Je maakt eerlijke afspraken met grondeigenaren over prijs en voorwaarden.

  • Een strategische blik en analytisch vermogen;

  • Affiniteit met bestuurlijke processen en politieke sensitiviteit;

 

Waar ga je werken?

Je komt te werken voor het team Projecten, Vastgoed en Grondzaken (PVG). Het team maakt deel uit van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. Een team van circa 40 mensen, waarbij volop ruimte is voor eigen initiatief. Nieuwe collega’s voelen zich snel thuis in het team. Het Stadhuis is een heerlijke werkplek, de sfeer is goed. We motiveren, inspireren en leren van elkaar. Mensen vanuit de hele regio werken bij ons in het team.

 

Wat bieden wij?

·       een bruto salaris van max. € 5313 per maand (schaal 10)  o.b.v. 36 uur per week

·       een Individueel Keuze Budget van 17,05% waarmee je de arbeidsvoorwaarden aanpast aan jouw eigen omstandigheden;

·       veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en initiatief;

·       elke dag vers fruit van lokale ondernemers;

·       hybride werken/thuis werken en flexibele werktijden;

·       een flexibele, moderne en inspirerende omgeving in het prachtige stadhuis in het centrum.

·       een uitdagende en afwisselende functie in een enthousiast team.

Hengelo, klaar voor de toekomst!
Hengelo bereidt zich voor op de toekomst. Met het programma Hengelo’s Werken heeft onze organisatie haar koers bepaald; een koers die past bij de inhoudelijke opgaven waar onze gemeente voor staat, bij de veranderende samenleving én bij onze groeiambitie. Met als doel: een wendbare, zelfbewuste organisatie. Een organisatie waarin medewerkers in hun kracht staan, persoonlijk leiderschap tonen en samenwerken voor een optimale dienstverlening: persoonlijk, respectvol, duidelijk en betrouwbaar. Onze vier leidende motieven geven richting aan hoe we met onze inwoners en met elkaar willen omgaan. Want: prettig contact zorgt voor meer waardering, begrip en een positieve ervaring met onze dienstverlening.


Enthousiast geworden?

Reageer dan uiterlijk zondag 13 april en laat in je motivatie weten waarom jij vindt dat je de juiste persoon bent voor deze functie. De gesprekken staan gepland op woensdag 16 april.

 

Meer informatie over deze functie kun je verkrijgen bij Vincent van der Linden (Teammanager PVG), 0618969803 v.vanderlinden@hengelo.nl. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Femke Ezendam (HR-adviseur) f.ezendam@hengelo.nl.

Geregeld gaan we in gesprek, nog voordat er een sollicitatieprocedure is. Gewoon even kennismaken met een kop koffie of een wandeling door de mooie vernieuwde binnenstad.

  

Voor indiensttreding bij de gemeente is een verklaring omtrent gedrag (VOG) nodig.

 

of