Overslaan naar content

Strategisch Adviseur Inkoop en Contractmanagement

  • € 5.268 - € 7.128 per maand
  • Team Advies & Control

Functieomschrijving

Jij bent een ervaren strategische sparringpartner die helpt richting te geven en overzicht te houden bij aanbestedingen en contractmanagement. Je bent een scherpe denker met visie op inkoop en contractmanagement en wilt graag bijdragen aan maatschappelijke opgaven door duurzame, rechtmatige en doelmatige samenwerking met externe partners.

Daarom maken we graag kennis met jou!

 

Werk mee aan Hengelo!

Een stad met ambities is nooit klaar. En dat is mooi, want dat betekent dat er altijd beweging is. Voor mensen die kansen zien, voor mensen die de handen uit de mouwen willen steken, is er veel te doen in Gemeente Hengelo. De stad Hengelo is een echte maakstad met een rijke historie van ondernemerschap. Op ons kun je bouwen, mét ons kun je verder bouwen. Want we zijn ambitieus. We willen er samen nóg meer van maken.

 

Wat ga je doen?

In deze functie ben je de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en markt. Je adviseert directie en management over strategische inkoopvraagstukken, ontwikkelt kaders en richtlijnen, en borgt dat contracten niet alleen juridisch kloppen, maar ook bijdragen aan organisatiedoelen. Je werkt organisatiebreed en hebt impact op het hele inkoopproces — van marktverkenning tot contractbeheersing.

 

Kortom;

  • Je ontwikkelt en implementeert strategisch inkoopbeleid en contractmanagementkaders

  • Je adviseert over complexe aanbestedingen, samenwerkingsvormen en risicobeheersing

  • Je signaleert trends in wet- en regelgeving en vertaalt deze naar beleid

  • Je hebt een coördinerende rol voor de inkoopadviseurs en contractmanagers

  • Je draagt bij aan professionalisering van inkoop en contractmanagement binnen de organisatie

 

Wie zoeken we?

Jij bent een stevige professional met een academisch werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie. Je hebt affiniteit met de politiek-bestuurlijke in de context van een gemeente.

Jouw profiel:

  • Je hebt een relevante afgeronde opleiding in de richting van Bedrijfseconomie, rechten, Bestuurskunde of een vergelijkbaar vakgebied.

  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en kunt complexe vraagstukken helder presenteren aan verschillende stakeholders.

  • Je bent een verbinder die zorgt voor samenhang en een behapbaar ambitieniveau bij het realiseren van de organisatiedoelen

  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden en overtuigingskracht om management en directie te ondersteunen in besluitvorming.

  • Je bent proactief, organisatiesensitief en laat je niet leiden door hiërarchie of gevestigde cultuur en kunt leiden op basis van gezag

  • Je beschikt over kennis van de Aanbestedingswet, CATS CM op zowel leveringen, diensten als werken.  

Wat bieden we?

We verwachten veel van je en bieden je nog meer:

  • een bruto salaris van maximaal € 7.128,- per maand (schaal 12) op basis van 36 uur per week. Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring;

  • een individueel keuze budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris;

  • een interessante en veelzijdige functie in een enthousiast team;

  • veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en initiatief;

  • elke dag vers fruit van lokale ondernemers;

  • hybride werken/thuis werken en flexibele werktijden;

  • een flexibele, moderne en inspirerende omgeving in het prachtige stadhuis in het centrum.

 

Het team

Wij zijn een enthousiast team en ontwikkelingsgericht. Ons team behoort samen met het team Financiën en team Advies en Control tot de afdeling Financiën Advies en Control. Ons team zorgt voor professionele en hoogwaardige advisering, zodat onze collega’s hun werk goed kunnen doen op de thema’s: juridische zaken, inkoop & contractmanagement en privacy.

 

Over ons
Bij de gemeente Hengelo zetten we ons in voor alle Hengelose inwoners en bedrijven. Dit doen we vanuit onze vier leidende motieven: persoonlijk, duidelijk, betrouwbaar en respectvol. Deze zijn de basis voor onze dienstverlening. Ze geven richting aan hoe we met onze inwoners en met elkaar willen omgaan. Want: prettig contact zorgt voor meer waardering, begrip en een positieve ervaring met onze dienstverlening.

 

Geïnteresseerd?

Spreekt deze functie jou aan? Vertel ons in je motivatiebrief/videoboodschap waarom jij de aanvulling bent op ons team die we zoeken. Je sollicitatie dient uiterlijk 29 oktober 2025 bij ons binnen te zijn. De eerste gesprekken zijn gepland op maandag 3 november. Bij je indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

 

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Estivani Kemerink op Schiphorst (teammanager Advies en Control), telefoon 074-2459641. Wil je aanvullende informatie over de procedure? Dan kun je terecht bij Annefleur Loman (Recruiter), a.loman@hengelo.nl

of