Overslaan naar content

Subsidieadviseur Sociaal Domein

  • € 4.465 - € 6.343 per maand
  • Team Advies & Control

Functieomschrijving

Wat ga je doen?

Als Subsidie Adviseur sociaal heb je een uitdagende en leerzame functie waarbij je samenwerkt met verschillende collega’s en andere stakeholders om te komen tot kansrijke subsidieaanvragen. Je hebt vaardigheden in het signaleren van subsidiemogelijkheden en het ondersteunen van collega's bij het aanvragen en verantwoorden van subsidies. Je bent een waardevolle schakel tussen subsidieregelingen en onze projecten. Je bent organisatiesensitief en in staat om gesprekken met collega's te voeren, waarbij je de juiste behoeften kunt aanvoelen en deze kunt matchen met beschikbare subsidiemogelijkheden.

 

Voorbeelden van je werkzaamheden:

  • Signaleren van subsidiemogelijkheden: Je bent in staat om potentiële subsidies te identificeren die passen bij de projecten en doelstellingen van de gemeente Hengelo. Dit kan zijn op Europees, nationaal of provinciaal niveau.

  • Je begeleidt subsidieaanvragen: Samen met je collega's stel je de benodigde documenten en informatie samen om subsidieaanvragen compleet en correct in te dienen. Je bent in staat om overtuigende aanvragen op te stellen.

  • Ondersteunen van projectleiders: Je biedt ondersteuning aan projectleiders en andere betrokkenen om ervoor te zorgen dat projecten voldoen aan de voorwaarden van de subsidies. Dit houdt in dat je helpt bij het verzamelen van data, het schrijven van rapportages en het monitoren van projectvoortgang.

  • Bijhouden van ontwikkelingen in het vakgebied: Je houdt jezelf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van subsidies. Je deelt deze kennis met je team en draagt bij aan de verbetering van subsidie processen.

  • Meewerken aan het bewaken van deadlines: Subsidieaanvragen hebben vaak strikte deadlines. Je helpt bij het plannen en coördineren van activiteiten om ervoor te zorgen dat aanvragen tijdig en correct worden ingediend.

  • Communiceren met betrokken partijen: Je communiceert helder en effectief met zowel interne als externe stakeholders, zoals collega's, subsidiegevers en partners. Je bent in staat om een sterk netwerk te bouwen die je kunt gebruiken om succesvol subsidies te verwerven.

  • Optimaliseren van subsidiekansen: Je bent in staat om creatief om te gaan met verschillende subsidieregelingen en hoe je deze kunt combineren en optimaliseren om de beste resultaten voor onze projecten te behalen.

  • Financiële kennis en kunde: Je hebt de juiste financiële vaardigheden om subsidies op een correcte wijze te kunnen verantwoorden, daarnaast ben je in staat om begrotingen op te stellen en het monitoren van de financiële aspecten van subsidieprojecten in afstemming en samenwerking met de financieel adviseur.

 

Wie zoeken we?

Jij bent een stevige professional met relevante werkervaring in een soortgelijke functie.

  • Je bent toegankelijk en gericht op samenwerking;

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht (zowel mondeling als schriftelijk);

  • Je bent dienstverlenend en gaat graag met mensen om; je krijgt energie van interactie met collega’s;

  • Je bent nauwkeurig en gestructureerd;

  • Je bent flexibel en bereid is om nieuwe vaardigheden te leren, daarnaast ben je creatief en denk je in mogelijkheden;

  • Je hebt aantoonbaar affiniteit met het sociaal domein.

  

Wat bieden we?

We verwachten veel van je en bieden je nog meer:

  • Een bruto salaris van maximaal € 6.343,- per maand (schaal 11, peildatum 1 januari 2026) op basis van 36 uur per week. Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring;

  • een individueel keuze budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris;

  • een interessante en veelzijdige functie in een enthousiast team;

  • veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en initiatief;

  • elke dag vers fruit van lokale ondernemers;

  • hybride werken/thuis werken en flexibele werktijden;

  • een flexibele, moderne en inspirerende omgeving in het prachtige stadhuis in het centrum.

 

Over ons

Bij de gemeente Hengelo zetten we ons in voor alle Hengelose inwoners en bedrijven. Dit doen we vanuit onze vier leidende motieven: persoonlijk, duidelijk, betrouwbaar en respectvol. Deze zijn de basis voor onze dienstverlening en geven richting aan de manier waarop we met onze inwoners, maar ook met elkaar willen omgaan. Want: prettig contact zorgt voor meer waardering, begrip en een positieve ervaring met onze dienstverlening.

Het team

Samen met je directe subsidiecollega’s (2 andere adviseurs en 1 ondersteuner) maak je onderdeel van team Advies & Control. Wij zorgen voor professionele en hoogwaardige advisering op diverse thema’s, zoals interne controle, subsidieverwerving, verzekeren, dienstverlening, participatie en processen. Samen met het team Financiën en team Juridisch, Inkoop en Privacy vormen we de afdeling Financiën Advies en Control.

 

Interesse?

Spreekt deze functie jou aan? Vertel ons in je motivatiebrief/videoboodschap waarom jij de aanvulling bent op ons team die we zoeken. Je sollicitatie dient uiterlijk 6 november 2025 bij ons binnen te zijn. De eerste gesprekken zijn gepland op 10 november 2025. Bij je indiensttreding vragen wij om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

 

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Estivani Kemerink op Schiphorst (teammanager Advies en Control), telefoon 074-2459641. Wil je aanvullende informatie over de procedure? Dan kun je terecht bij Kaj Blokhuis (Corporate Recruiter), k.blokhuis@hengelo.nl.

of